A hét mesterlövésze könyvek

Népszerű filmklasszikusok, ahogyan eddig még nem láttuk őket, avagy bevezetés a filmtörténetbe - nem csak filmbarátoknak. A hazai média legismertebb, sőt leghírhedtebb "megmondóembere", Puzsér Róbert - nagy sikerű rádióműsora, A hét mesterlövésze nyomán - ezúttal az elmúlt évtizedek filmtermését teszi szigorú kritikája tárgyává. Szókimondó értékítéletei minden bizonnyal élénk vitákat fognak kiváltani a filmbarátok körében, hiszen a szerzőnek a művészfilmekkel kapcsolatos sznobizmus éppúgy nem kenyere, mint a kritikátlan Hollywood-imádat. Valamennyi filmismertetőt nem egyszer ritkaságszámba menő, nagyméretű fotó illusztrál.

A hét mesterlövésze I. - Az 50 legjobb film

1. Híd a Kwai folyón (1957, David Lean)
2. A per (1962, Orson Welles)
3. A jó, a rossz és a csúf (1966, Sergio Leone)
4. Nem félünk a farkastól (1966, Mike Nichols)
5. Mechanikus narancs (1971, Stanley Kubrick)
6. A keresztapa (1972, Francis Ford Coppola)
7. Az utolsó tangó Párizsban (1972, Bernardo Bertolucci)
8. Jelenetek egy házasságból (1973, Ingmar Bergman)
9. Száll a kakukk fészkére (1975, Milos Forman)
10. Az ötödik pecsét (1976, Fábri Zoltán)
11. Hálózat (1976, Sidney Lumet)
12. Annie Hall (1977, Woody Allen)
13. A vágy titokzatos tárgya (1977, Luis Buñuel)
14. A profi (1981, Georges Lautner)
15. A sebhelyesarcú (1983, Brian De Palma)
16. A nagy kékség (1988, Luc Besson)
17. Krisztus utolsó megkísértése (1988, Martin Scorsese)
18. Veszedelmes viszonyok (1988, Stephen Frears)
19. Glengarry Glen Ross (1992, James Foley)
20. Keserű méz (1992, Roman Polanski)
21. Idétlen időkig (1993, Harold Ramis)
22. Összeomlás (1993, Joel Schumacher)
23. A remény rabjai (1994, Frank Darabont)
24. Született gyilkosok (1994, Oliver Stone)
25. A gyűlölet (1995, Mathieu Kassovitz)

Megvásárolható a kiadó honlapján...

A hét mesterlövésze II. - Az 50 legjobb film

26. Hetedik (1995, David Fincher)
27. Las Vegas, végállomás (1995, Mike Figgis)
28. Ments meg, Uram! (1995, Tim Robbins)
29. Személyazonosság (1995, Philip Davis)
30. 12 majom (1995, Terry Gilliam)
31. Kocka (1997, Vincenzo Natali)
32. Születésnap (1998, Thomas Vinterberg)
33. Amerikai szépség (1999, Sam Mendes)
34. Memento (2000, Christopher Nolan)
35. Rekviem egy álomért (2000, Darren Aronofsky)
36. Sade márki játékai (2000, Philip Kaufman)
37. Táncos a sötétben (2000, Lars von Trier)
38. Tigris és sárkány (2000, Ang Lee)
39. Amélie csodálatos élete (2001, Jean-Pierre Jeunet)
40. A hitetlen (2001, Henry Bean)
41. Más világ (2001, Alejandro Amenábar)
42. Az utolsó éjjel (2002, Spike Lee)
43. Isten városa (2002, Fernando Meirelles)
44. Oldboy (2003, Chan-wook Park)
45. Nagy hal (2003, Tim Burton)
46. A gépész (2004, Brad Anderson)
47. A mások élete (2006, Florian Henckel von Donnersmarck)
48. Parfüm: Egy gyilkos története (2006, Tom Tykwer)
49. Gran Torino (2008, Clint Eastwood)
50. In Bruges (2008, Martin McDonagh)

Megvásárolható a kiadó honlapján...

A hazai filmrajongók első számú kultműsora, A Hét Mesterlövésze két és fél év alatt kétszáz adást ért meg a radiocafén. Váratlan eltűnése az éterből széles körben okozott elvonási tüneteket, ami a szerkesztő-műsorvezetőt, Puzsér Róbertet arra mozdította, hogy Budapest különböző mozijaiban egy éven át, tíz éjszakán keresztül ismertesse a mindenre elszánt filmrajongókkal, hogy melyik a valaha volt száz legjobb film. A csillapodni nem akaró, tömeges érdeklődés végül életre hívta ezt a kétkötetes kiadványt, mely egyszerre képes visszaadni a rádióműsor utánozhatatlan atmoszféráját, és kánonba foglalni minden idők ötven legkiválóbb filmjét, továbbá mindazt, amit azokról tudni kell. A kötet informatív, szórakoztató és mindezek felett szubjektív, ami pedig minden egyes során átsüt, az a celluloidszalag művészete iránti mérhetetlen fanatizmus és szenvedély. A könyv oldalai nem arról tanúskodnak, hogy a filmek milyen szerepet töltenek be az egyetemes kultúra történetében, hanem arról, hogy milyen hatással voltak a rádióműsorok készítőinek a személyes gondolkodására, világnézetére és érzésvilágára. A kötetben szereplő személyek tehát nem esztéták, vizuális szakemberek vagy filmtörténészek, hanem a szó valódi értelmében vett írástudók, olyan értelmiségiek, akik nem a filmek stiláris vagy egyéb formai sajátosságait veszik górcső alá, hanem a cselekmény mélyrétegébe hatolnak, és virtuóz asszociációikkal, sebészi pontosságú meglátásaikkal hoznak létre páratlanul erős kötést az olvasó és a film között.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.